artist: DEDE

This slideshow requires JavaScript.

בדימוייו על גבי הקירות, הגדרות והמחסנים מנסה DEDE להעביר מסרים בצורה בסיסית לכל סוגי האוכלוסייה. בעבודותיו, המתחרות על תשומת ליבו של הצופה עם שלטי החוצות של קסטרו וקוקה קולה, תוקף DEDE את התרבות הצרכנית בהומור ובציניות. המסרים הגראפיים: עגלת הקניות, היונה והפלסתר מתווספים לכיתוב מצחיק אך נוקב אודות תאוותנו לקניות.

By his images on the walls, fences and warehouses DEDE‘s is trying to send out, in a simple way, messages to all types of population. In his works, competing for the viewer’s attention with the billboards of Castro and Coca-Cola, DEDE attacks the consumer culture with humor and cynicism. Graphic messages such as: the shopping cart, the pigeon and the band-aid are added to the funny titles but poignant about our lust for shopping.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

some useful links:

DEDE‘s official website

DEDE on Facebook

DEDE on Flickr

exhibition: Side B // solo exhibition

short animation from SIDE B exhibition: DEMO [OO] by DEDE

exhibition: Lost&Found // solo exhibition

exhibition: 3to get ready // group show

location: OLD TAHANA MERKAZIT

installation: DEDE on abandoned sea wall

installation: DEDE with LATZI (squirrels)

installation: DEDE‘s squirrels

installation: DEDE‘s parachutes

Advertisements

3 thoughts on “artist: DEDE

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s