artist: THE DRIP UP

This slideshow requires JavaScript.

היתרון הגדול של ההדבקות הוא המהירות. האמן יכול לצייר וליצור את האמנות לפרטים בסטודיו ללא הפרעה או מגבלת זמן ואז להגיע למקום, להדביק את העבודה ולעזוב. אחד האמנים המרתקים בתחום זה הוא DRIPUP.
DRIPUP הוא אמן הדבקות שמחלק את זמנו בין ישראל ובין ארה”ב. את ההשראה שלו ליצור אמנות רחוב שאב מהאמן הבינלאומי OBEY (אמן המצייר ומעצב פוסטרים שהוא תולה ברחוב) ומהאמונה שאמנות היא חלק מהחיים וכי חשיפתה לעיני מגוון רחב של אנשים היא הדבר החשוב ביותר.
העבודות של DRIPUP נוצרות בדרך כלל במיוחד למקום מסוים (SITE-SPECIFIC) שהאמן מחפש. לעיתים רחוקות העבודה נוצרת לפני שנמצא המיקום הנכון לתלייתה. הוא עובד בהדבקות כי הן מתכלות מהר (בגלל תנאי מזג אוויר) ובכך מפנות במהירות את מקומן ליצירות חדשות.
יצירותיו נחלקות לכמה חלקים והדימוי הוא בעיקר סלון ובו ספות, כורסאות, שולחן ודיוקנאות. התמונות הן היצירה ומתוכן מישירות מבט אל הצופה דמויות שונות ומגוונות. הדימויים מאפשרים לו לשחק ברעיון של משפחה וקשרים בין בני משפחה ובינם ובין הסביבה. כך הוא מכניס את הצופה למקום הפרטי ביותר בעודן ניצבות במקום פומבי עירוני.
הניגודיות בין הפרטי לציבורי אף מדגישה את הסיפור שDRIPUP בונה. לדמויות המוזרות המאכלסות את עבודותיו חלק בחיי האמן- מכריו ובני משפחתו המתערבבים זה בזה- והצופה יכול לבנות באמצעותן נרטיב הקשור לעולמו הוא, שכן דמויות אלה סטריאוטיפיות ויכולות להתחבר לכל אדם. עם זאת לאמן יש מחשבות משלו מי הן הדמויות ומה הם הקשרים בניהן.

The greatest advantage of pasted works is their speed of execution. The artist can create the work in his studio without any disturbances or time constrains, and he pastes it onto the wall and leave immediately.
One of the most interesting artists working in this medium is DRIPUP, who divides his time between Israel and the US. He was initially inspired to create street art by the international artist OBEY (who paints and designs posters that are then displayed on the street), and by the belief the art is an integral part of life, and should be accessible to the largest possible number of people.
DRIPUP’s works are usually site-specific; only rarely does he create works before determining their location in advance. He is drawn to the ephemeral nature of this medium, which allows for displaying a rapid succession of works.
DRIPUP’s works center on images of a living room containing couches, armchairs, a table and portraits of various figures, who direct their gazes out at the viewer. This “scenery” enables him to engage with the concept of the family and with the relations among family members, as well as between them and the surrounding environment. In this manner, he introduces viewers standing in a public, urban sphere into an intimate, domestic space.
This contrast between the private and public spheres serves to underscore the narratives created by DRIPUP. The strange figures that populate his works are based on people who are part of his life, and include friends and family members whose stereotypical appearance enables viewers to project onto them their own personal narratives. At the same time, the artist has his own ideas about the identity of these figures and the nature of their relations with one another.

Tal Lanir, Street Art In Israel: exhibition//Inside Job, Tel Aviv Museum of Art, 2011

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

some useful links:

THE DRIP UP’s official website

THE DRIP UP on Flickr

THE DRIP UP on Facebook

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s